Sommar-arbeitet








Tumble outta bed
And stumble to the kitchen
Pour myself a cup of ambition
Yawnin', stretchin', try to come to life
Jump in the shower
And the blood starts pumpin'
Out on the streets
The traffic starts jumpin'
And folks like me on the job from ten past seven to ten past four




Sommararbeitet 2009


Plats:
RFN, i förrådet & ibland på Brand och räddning...

Arbeitsuppgifter:
Sortera skrot, måla, städa, vaxa (bilar), plocka bort flaggor, skruva, bära balkar+balkkragar, tvättat en bandvagn, tvättat golv, flyttat vägspärrar, suttit i lastbil/den gula traktorn eller transporten, bära möbler...

Handledare: Hmm Per


"Tidsfördriv": Smallville, Knightrider, Xena Krigarprinsessan, Tillbaka till Aidensfield,  Antikdeckarna, Simpson, Tv-shop...
klinka på guran, sjunga i högan sky, sova, DRICKA CHOKLAD - Cacao creme, fikat, sprungit med victor! :o

Arbeitstider:
mån-tor 7.10 - 16.10, fre 7.10 - 12-10.

Rekord i antal chokladkoppar/dag:
14

Arbeits-outfit:
Blåa snygga byxor, matchande blå kort&vid jacka, valfri T-shirt hemifrån, Keps!, Kniv, stoora träskor, jobbarvantar, praktikantkort och det allra häftigaste ett passerkort som gör att man tar sig in var som helst!





En dag var jag och Victor ute och sprang, det var ca 30 grader varmt och jaaaa, det var verkligen jätte varmt.
Vi sprang på och Victor blev lite trött, och efter ett tag så sträckte han sig :s
hahah jag tror seriöst jag aldrig har kännt mig mer i form än just då.
Just i det ögonblicket var jag faktiskt bäst i sällskapet på två personer.
Jag riktigt utklassade honom och han svettades (bokstavligen!) i min glans.

Förlåt Victor för dessa bilder ;)




Hmm annars hände det väl inte så mycket? Mobilen försvann, och hitta tillbaka igen - det var väldigt bra gjort tycker jag.


Arbeitskamraten!



Förlåt till per, det var fel att kalla dig KFP i hemlighet, eftersom du inte alls var KF, utom bara P. Men det var lite coolare att använda alla 3 bokstäver, så vi fortsatte trots att bevis kom fram..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där jävla dagen alltså, har och kommer aldrig att svettas så mycket igen! :D

2009-08-15 @ 22:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0